Blogg

Från midsommarafton varje dag till att stormen Jan drar in, politiska surdegar går inte längre att ducka för, Miljöpartiets nya språkrör blir en nyckelaktör och Malmö visar vägen i runda två. Csaba Bene Perlenberg som stod för den politiska spaningen på Aspektas Nytårskur förra veckan, har redan fått rätt på en avgörande punkt i svensk

januari 15, 2019
Christina Malmberg
Övrigt

I en värld av misstro mot i princip alla auktoriteter och större osäkerhet är förtroende i dag en nyckelfråga. Det handlar både om företagen vi leder och samhället vi lever i. Därför är det inte förvånande att Corporate reputation går från fjärde till första platsen och ersätter digitalt/online som det kommunikationsområde där de intervjuade i

januari 14, 2019
Thomas Pålsson
Övrigt

Vi på Aspekta är övertygade om att samhälle och marknader fungerar bäst när alla aktörer har god förståelse och kunskap om varandra. Aspekta hjälper verksamheter att kommunicera strategiskt med sin omvärld i syfte att bygga relationer som ger bestående framgång. Aspekta söker kommunikationskonsult/juniorkonsult Under 2018 växte Aspekta och vi vill fortsätta växa. Vi

januari 9, 2019
Aspekta
Aspekta

Varför är ”branding” viktigare än marknadsföring? Varför skulle man överhuvudtaget bry sig om att prioritera varumärkesarbetet före sin egna fantastiska taktiska marknadsplan som kommer lyfta företaget till stratosfäriska höjder? Ett enkelt svar på den frågan finns i din mobil, surfplatta eller dator och heter Google. Innan någon ens kommer på tanken att interagera med

november 29, 2018
Fredrik Lundgren
Övrigt

Letar du efter en spännande och lärorik praktik under vårterminen 2019? Vi söker dig som är nyfiken, samhällsengagerad och som vill arbeta med PR och strategisk kommunikation. Aspekta AB grundades 1994 och är idag en av södra Sveriges största konsultföretag inom PR och kommunikation. Aspekta är unikt som PR-konsultföretag i Öresundsregionen genom vår kombination av

november 21, 2018
Aspekta
Aspekta

Hur vet du att ditt varumärke är tillräckligt starkt för att leverera det interna och externa värde du behöver i ditt marknadsföringsarbete? Vi har tagit fram en mycket kort checklista med ett fåtal frågor som snabbt ger en fingervisning om ni är på rätt väg: Finns det något unikt i

november 5, 2018
Fredrik Lundgren
Aspekta

PR-konsultföretaget Aspekta, ledande kommunikationsstrateger i södra Sverige, ser en tydlig ökning på efterfrågan av tjänster inom varumärkesstrategi och rekryterar därför en erfaren varumärkesstrateg. Fredrik Lundgren ska bidra till att stärka Aspektas strategiska kompetens inom området och därmed bredda företagets helhetserbjudande. Vad ett varumärke står för och

oktober 18, 2018
Thomas Pålsson
Aspekta

VD och ledningsgruppen måste bära ansvaret för företagets varumärkesarbete Branding är inte bara det operativa arbetet som utförs av marknadsavdelningen Ett starkt varumärke byggs huvudsakligen på en kundfokuserad strategi där distinkta och relevanta varumärkesegenskaper kommuniceras till mottagarna, so far so good. Men, om vi tänker efter lite så är den första målgruppen att

oktober 18, 2018
Fredrik Lundgren
Aspekta

På årets internationella branschträff för PR-branschen, ICCO Global Summit i Dublin 4-5 okt, är det framförallt ett ord som frekvent återkommer bland föredragshållare och i diskussioner – Förtroende (Trust). Förtroende för verksamheter och varumärken, förtroende för talespersoner och förtroende för ledare. Paneler med representanter för PR-branschen, såväl som kunder som tillfrågats i

oktober 8, 2018
Linda Molin
Aspekta

Antalet sidor i börsbolagens årsredovisningar bli allt fler. Det visar Aspektas analys av de 25 största börsnoterade skånska bolagens årsredovisningar för 2017. Med ett genomsnitt på 109 sidor växer årsredovisningarna i omfattning, vilket kan förklaras av mindre tryckta upplagor till fördel för digital publicering och ett ökat fokus på hållbarhet, som numera i snitt utgör

oktober 5, 2018
Mikael Sjöblom
Investor Relations