Malmö FF förlänger samarbetsavtalet med Aspekta med två år

Malmö FF förlänger samarbetsavtalet med Aspekta med två år

Malmö FF har förlängt det samarbetsavtal som innebär att Aspekta är klubbens partner inom tjänster för PR och strategisk kommunikation med två år. Avtalet gäller till och med 2019.

– Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Aspekta under 2017 och väljer att redan nu säkra ett fortsatt samarbete för två år, säger Malmö FF:s kommunikationschef Peter Åhlander. Aspekta har varit såväl en strategisk rådgivare som operativ utförare med både pålitlig leverans och spännande nytänkande.

Malmö FF:s organisation utvecklas kontinuerligt och har under de senaste åren blivit allt mer professionell. Malmö FF är Sveriges mest framgångsrika fotbollsförening och huvuddelen av kommunikationen fokuseras på A-laget med ett stort tryck på spelare och ledare från många olika kanaler.

– Men Malmö FF är mycket mer än A-laget, säger Peter Åhlander. Klubbens samhällsengagemang och våra evenemang på Stadion har vuxit starkt de senaste åren. Dessa aktiviteter kräver resurser för att nå ut med det omfattande arbete som görs. Aspektas resurser kommer främst att användas inom dessa områden, plus att vi fortlöpande behöver ett strategiskt bollplank för våra kommunikativa utmaningar.

– Vi är både stolta och glada över att få möjlighet att förlänga samarbetet med ett av Malmös främsta varumärken och få vara med och utveckla föreningens PR och strategiska kommunikation, säger Aspektas VD Thomas Pålsson. Det är både roligt och stimulerande att få arbeta med Malmö FF och en ännu större ära att ta sig an uppgiften med det arbete som bedrivs inom ”MFF i samhället”.