Våra nyheter
Här delar vi med oss av insikter, analyser och nyheter
Förtroendekapitalet och förtroendet för kapitalet
14 januari 2019 | Corporate Communication
I en värld av misstro mot i princip alla auktoriteter och större osäkerhet är förtroende i dag en nyckelfråga. Det handlar...
Varför är ”branding” viktigare än marknadsföring?
29 november 2018 | Corporate Communication
Varför skulle man överhuvudtaget bry sig om att prioritera varumärkesarbetet före sin egna fantastiska taktiska...
Varumärkesutvärdering – En checklista
5 november 2018 | Corporate Communication
Hur vet du att ditt varumärke är tillräckligt starkt för att leverera det interna och externa värde du behöver i ditt...
VD och ledningsgruppen måste bära ansvaret för företagets varumärkesarbete
18 oktober 2018 | Corporate Communication
"Branding är inte bara det operativa arbetet som utförs av marknadsavdelningen" Ett starkt varumärke byggs huvudsakligen på...
Stärkt förtroendekapital med hjälp av engagemang och ställningstaganden
8 oktober 2018 | Public Affairs
På årets internationella branschträff för PR-branschen, ICCO Global Summit i Dublin 4-5 okt, är det framförallt ett ord som...
Oheliga allianser, politiska vildar och osexiga surdegar – lokala trender i det politiska landskapet
28 september 2018 | Public Affairs
Månadens lästips är utan tvivel rapporten Snabbtänkt – reflektioner från valet 2018 av ledande forskare, ett unikt...
Aspekta föreläser om hållbarhet på Ekonomihögskolan i Lund
13 september 2018 | Aspekta
Ekonomihögskolan i Lund anordnade förra veckan en inspirationsdag med tema Hållbarhet för sina studenter. Vi blev inbjudna...
Efter valet: avvakta och påverkas eller agera och påverka?
11 september 2018 | Public Affairs
”Thriller”, ”rysare” är bara några uttryck som använts av svenska och internationella medier för att beskriva det svenska...