Våra nyheter
Här delar vi med oss av insikter, analyser och nyheter
Partiledarnas valkampanj i sociala medier – hur ser de egentligen ut?
9 september 2022 | Aspekta, Public Affairs
I årets valkampanjer har sociala medier kommit att spela en större roll i jämförelse med tidigare val. Partiledarna nyttjar...
Var finns de konkreta lösningarna i valdebatten? 
8 september 2022 | Aspekta, Public Affairs
En spaning om valkampanjernas budskap Med några få dagar till valet kvar, arbetar politikerna in i det sista med att locka...
Varmt välkommen, Amanda Nilsson – vår nya medarbetare
22 augusti 2022 | Aspekta
Vem är Amanda Nilsson?Jag har nyligen tagit examen från mastersprogrammet i strategisk kommunikation på Lunds universitet....
Ökade rapporteringskrav med CSRD – förbered er redan nu
18 augusti 2022 | Corporate Communication
Landskapet för hållbarhetsrapportering är under stor förändring. För att underlätta för samhälle och investerare att förstå...
Klimatomställningen har ett kommunikationsproblem
13 juli 2022 | Public Affairs
Ett ständigt aktuellt ämne är den pågående ofantliga utmaning vi står inför – klimatomställningen av hela det svenska och...
Tack till Almedalsveckan 2022
8 juli 2022 | Public Affairs
Almedalsveckan 2022 är nu över. Efter intensiva dagar fyllda med kunduppdrag, spännande seminarier och intressanta...
Demokratiska samtalsarenor under förändring
8 juni 2022 | Public Affairs
Almedalsveckan har sedan länge varit ett självklart val för många aktörer och branscher att lyfta samhälleliga frågor i en...
Aspekta förnyar samarbetet med Region Skåne
30 maj 2022 | Aspekta, Public Affairs
PR & kommunikationsbyrån Aspekta har tillsammans med Progress PR fått förnyat förtroende från Region Skåne avseende...