Nytt år och nya tider – dags för en make over för årsredovisningen?

Efter ett år som 2020 känns det extra viktigt att blicka framåt. Men det kan kännas svårt när det mest känns grått och trist i januari. Kanske är din årsredovisning redo för en make over? 

Slå en signal till oss på Aspekta om du vill ta ett inspirationsmöte eller ha hjälp att driva processen. Denna säsong medverkar vi i 18 produktioner och här är några snabba tips till dig som har behov av att snabbt komma igång.

Nya glasögon
Dags att investera i nya glasögon för fokus på de riktigt stora frågorna? Vad är det viktigaste man behöver veta om bolaget? Resultat, strategi och marknad bör prioriteras då tekniska detaljer kan vara svåra att skapa förståelse för utomstående. 

Ny garderob
Samma stil år ut och år in? Tänk på att sålla i innehållet och kasta om ordningen i dispositionen. Lägg det viktigaste först. Helt plötsligt kommer saker att uppfattas på ett nytt sätt.

Ny modell 
En komplex affär kan göras enkel genom en riktigt bra modell. Fundera på och skissa hur ni bäst kan beskriva flöden och strömmar, input och output med pilar, matriser, boxar eller ikoner.

Nya röster
Låta kollegor synas och kommentera och sammanfatta året. På så sätt blir texten kortare och läsvärdet ökar samtidigt som läsaren får en mer personlig och nyanserad bild av bolaget. 

Nya frågor
Svårt att hinna med allt? Låt Aspekta förstärka teamet och ställa de rätta frågorna. Ett insiktsfullt och transparent skrivet VD-ord kan göra det lättare att förstå hur ditt bolag framgångsrikt hanterat ett utmanande år.

Ny start
En bra och snygg årsredovisning är en långsiktig investering som kan bygga förtroende. I en osäker värld är årsredovisningen ett viktigt verktyg i det finansiella varumärkesbyggandet. 

Nytt utseende
Behöver årsredovisningens grafiska profil ett lyft med nya färger, grafiska element, bilder eller filmer? Fundera på vad det är som behövs – är det en ny förpackning eller nytt innehåll? Oavsett kan Aspekta hjälpa – vi gör det nytt, snyggt och tryggt!