Royal Canin ny kund hos Aspekta

Hund- och kattfoderstillverkaren Royal Canin gör en satsning för att öka kunskapen kring vikten av rätt näring för nyfödda och unga katter och hundar. Till sin hjälp tar Royal Canin PR- och kommunikationsbyrån Aspekta AB. Samarbetet ska bidra till att öka kunskapen hos djurägare så att de kan skapa rätt förutsättningar för att deras djur ska få ett hälsosamt och friskt liv. 

När kattungar och hundvalpar kommer till världen är det ett litet mirakel som fått liv. En bra start i livet är inte en självklarhet och många gånger ses tyvärr sällskapsdjuret som vuxen alldeles för tidigt. Det leder ofta till att de får fel foder och näring vilket påverkar djurets utveckling och hälsa för resten av livet.

– Många sällskapsdjur anses vara vuxna alldeles för tidigt, bara på grund av att de ser vuxna ut i storlek. Fel mat för tidigt i livet kan göra att djuret inte får i sig rätt näring för att utvecklas hälsosamt och få ett bra liv. Det är något vi vill lyfta för att fler ska bli medvetna om hundar och katters olika faser och behov i början på livet, säger Charlotte Löffler Ivarsson, Corporate Affairs Director Nordics, Royal Canin. 

Fokus för samarbetet med Aspekta kommer till en början att vara katter och kattungars behov under uppväxten. Anledningen till fokus på katter är att generellt är kunskapen kring olika katters specifika behov är lägre än hos hundägare.  

– Vi är oerhört glada att få förtroendet att hjälpa Royal Canin i processen att öka kunskapen bland hund- och kattägare. Royal Canin besitter så mycket kunskap för hur man kan ge djuren de bästa förutsättningarna för ett hälsosamt och friskt liv. Vår ambition är att Royal Canins kunskap, råd och tips ska nå den bredare massan av djurägare så att de i sin tur kan göra det bästa för sitt sällskapsdjur, säger Linda Molin, VD, Aspekta.