Så skapar du en framgångsrik säljkultur och kommunikation som lyckas på börsen

I tisdags den 11 oktober arrangerade Aspekta tillsammans med Ahrens ett frukostmöte på Medicon Village i Lund. Ämnet som diskuterades var hur organisationer skapar en framgångsrik säljkultur och kommunikation för att lyckas på börsen. Vi har samlat några av insikterna som vi tar med oss från Mats Jacobsson, Ahrens, Mikael Sjöblom, Aspekta och Martin Linde, Arc Aroma Pure.

Mats Jacobsson, Ahrens – vad är det som snabbväxande företag är duktiga på?

  • Vågar välja väg.
  • Bygger ett starkt ledningsteam.
  • Förstår att företagskulturen och värderingarna är viktigare än affärsplanen.

Mikael Sjöblom, Aspekta – hur ska ett bolag kommunicera för att möta börskrav och förväntningar?

  • Skapa god börskultur i företaget med hög kompetens för extern kommunikation.
  • Uppnå regelbunden, kunnig och kompetent bevakning.
  • Efter noteringen = skapa en plan och jobba aktivt med kommunikation.

Martin Linde, Arc Aroma Pure – vilka är de viktigaste lärdomarna från en voteringsprocess?

  • Processen är nyckeln, inte resultatet.
  • Ta hjälp – strategisk rådgivning, positionering, kommunikation.
  • Kommunicera, kommunicera och kommunicera.